gerritGuldenhemel | art&concept

Nobel Peace Prize Winners

2018. Mixed media on bended wood. Dimensions 120 x 120 cm. (Stolen in Beau les Dames)

I Got The Blues

50 Shades of Schemerlampen

2005 – 2008. Designed and built 50 schemerlampen – table lamps and exhibited them at the

Salone Internazionale del Mobile di Milano 2007

gerritGuldenhemel | art&concept

Salone Internazionale del Mobile di Milano 2007

Schemerlamp voor Koopmansplein

Strokartonfabriek de Toekomst II in Scheemda 2006

gerritGuldenhemel | art&concept

Peinture en plein Air

2015 – 2019 . Went to Finistère | Bretagne to feel and paint the ocean and the Bretons

Ruscomonoc Finistère 2016
gerritGuldenhemel | art&concept

Going to walk my new landscape.......and don't look back.

Ik wil u niet lastig vallen met mijn dromen, maar deze is te bijzonder om u te onthouden. Het is niet zo dat ik mij schaar bij diegenen die blijkbaar overtuigend met bomen kunnen praten. Er zelfs personen in herkennen. Daar geloof ik echt niet in, maar zo’n geloof tot werkelijkheid te dromen is wakker alleszins te accepteren.
Vannacht droomde ik opnieuw over een schilder in zijn landschap. In zijn pogen om alle blijheden die hij ziet en voelt weer te geven,

Going to walk my new landscape.......and don't look back.

Ik wil u niet lastig vallen met mijn dromen, maar deze is te bijzonder om u te onthouden. Het is niet zo dat ik mij schaar bij diegenen die blijkbaar overtuigend met bomen kunnen praten. Er zelfs personen in herkennen. Daar geloof ik echt niet in, maar zo’n geloof tot werkelijkheid te dromen is wakker alleszins te accepteren.
Vannacht droomde ik opnieuw over een schilder in zijn landschap. In zijn pogen om alle blijheden die hij ziet en voelt weer te geven, vergroeit zijn lijf met het schilderij, de ezel en het krukje. Deze rusteloze schepper gaat ‘en plein air’ zo op in het landschap, dat hij, het doek en de verf samensmelten tot een prachtig lichtend kunstwerk: een werkelijk monument – en ik de dromer, weet vannacht precies waarvoor.

Impressionist in Amsterdam

2005 – 2006. Went along the cannals, inspired bij bicycles and bridges (Gerrit Laurier) 

Ruscomonoc Finistère 2016
gerritGuldenhemel | art&concept

Going to walk my new landscape.......and don't look back.

Ik wil u niet lastig vallen met mijn dromen, maar deze is te bijzonder om u te onthouden. Het is niet zo dat ik mij schaar bij diegenen die blijkbaar overtuigend met bomen kunnen praten. Er zelfs personen in herkennen. Daar geloof ik echt niet in, maar zo’n geloof tot werkelijkheid te dromen is wakker alleszins te accepteren.
Vannacht droomde ik opnieuw over een schilder in zijn landschap. In zijn pogen om alle blijheden die hij ziet en voelt weer te geven,

Going to walk my new landscape.......and don't look back.

Ik wil u niet lastig vallen met mijn dromen, maar deze is te bijzonder om u te onthouden. Het is niet zo dat ik mij schaar bij diegenen die blijkbaar overtuigend met bomen kunnen praten. Er zelfs personen in herkennen. 

Going to walk my new landscape.......and don't look back.

Ik wil u niet lastig vallen met mijn dromen, maar deze is te bijzonder om u te onthouden. Het is niet zo dat ik mij schaar bij diegenen die blijkbaar overtuigend met bomen kunnen praten. Er zelfs personen in herkennen. Daar geloof ik echt niet in, maar zo’n geloof tot werkelijkheid te dromen is wakker alleszins te accepteren.
Vannacht droomde ik opnieuw over een schilder in zijn landschap. In zijn pogen om alle blijheden die hij ziet en voelt weer te geven, vergroeit zijn lijf met het schilderij, de ezel en het krukje. Deze rusteloze schepper gaat ‘en plein air’ zo op in het landschap, dat hij, het doek en de verf samensmelten tot een prachtig lichtend kunstwerk: een werkelijk monument – en ik de dromer, weet vannacht precies waarvoor.